WebSky.cz
 
 Nesouhlasím s tím, co říkáš, ale do poslední kapky krve budu bránit tvé právo to říci. [Voltaire]
 

weblog o lidech, společnosti a internetu

Komentáře k článku - Střelba do Lukáše Mižocha

Datum: 16.05.2003 18:14:30
Autor: Pavel
Home page: http://sps.rivil.com

EuroStop me velice pobavil :-)

cituji:

"2. Omlouvám se, že zde není možnost přidat komentáře, ale funkci hlasatele výhod EU konec konců plní jiný blog, :)"

Aneb - jak jste to pochopili vy? :-)

Datum:16.05.2003 13:05:39
Autor:David Bures

soudce nemuze soudit jen podle zakonu, ne vsechno je cernobile, ne vzdy je to jen "vinen ci nevinen", musis hodnotit i miru umyslnosti atd...

stanovujes i vysi trestu a to ti zadnej zakon nerekne kolik presne, mas tam rozmezi

Datum:16.05.2003 12:32:20
Autor:Arthur Dent
Home page:http://blog.maly.cz

Souhlas, neshodneme se...

Jen jeste pro poradek: http://www.dfens9.wz.cz/zmrdi/zmrdi4.htm

Datum:16.05.2003 12:23:34
Autor:Lukáš Mižoch
Home page:http://www.mizoch.net/blog/

No, já chtěl v osmnácti do parlamentu. A nemohl jsem. :)

Nicméně rád bych tuto diskuzi ukončil, protože je jasné, že se neshodneme.

Datum:16.05.2003 11:16:42
Autor:Arthur Dent
Home page:http://blog.maly.cz

Tahle diskriminace, o které píšeš, fakticky nikoho nediskriminuje. Je tedy zbytečné se nad ní pohoršovat. Je to podobné, jako kdyby parlament odhlasoval minimální věk osm let pro používání hygienických vložek. Budeš křičet, že jsou sedmileté diskriminované ve svém právu nosit vložky?

PS: "Mami, můžu nosit podprsenku, když už je mi patnáct?"

"Ne, Petře!"

Datum:16.05.2003 10:58:01
Autor:Lukáš Mižoch
Home page:http://www.mizoch.net/blog/

Fakt se nechci dočkat toho, že bude soudit nějaký pětadvacetiletý rychlokvaška padesátiletého chlapa a bude se mu snažit "ukázat, kdo má navrch!"

Jinými slovy, padesátiletý bude soudit z titulu svého věku pětadvacetiletého vždy správně, zatímco pětadvacetiletý bude vždy soudit starší špatně.

Soudce má soudit dle zákonů. A ty jsou pevně dány, je tedy jedno, zda má 25 nebo 50. Nehledě k faktu, že spousta těch zkušených soudců sbírala zkušenosti v době před 1989, což se zase moc nepozdává mi. Protože ten samý soudce tě mohl odsoudit před osmadevadesátým za rozvracení republiky a teď u něj máš mít proces třeba ohledně svobody názoru, tak to už raději rychlokvašku.

Datum:16.05.2003 10:53:05
Autor:Lukáš Mižoch
Home page:http://www.mizoch.net/blog/

Lze to brát i opačně. Starší mají tendenci těm mladým ukázat, že oni jsou pány situace. A také se bojí, že by se mohlo ukázat, že mladí jsou lepší než oni. Všimněte si, že např. v obchodních domech je to třicetiletý vedoucí, který řídí kolektiv lidí 40-50 letých. Proč ti padesátiletí se zkušenostmi neřídí onen obchod? Protože jejich mladý vedoucí to kupodivu dokáže líp. Moje názory nejsou radikální, já pouze respektuji plnou rovnoprávnost všech.

BTW, kde jinde by mladý soudce nasbíral zkušenosti lépe než právě jako soudce? A pokud udělá chybu, máme tady přece odvolací soudy.

Mimochodem, od slova senex se odvozuje i senilní. :)

Datum:16.05.2003 10:46:01
Autor:Arthur Dent
Home page:http://blog.maly.cz

Navíc - šedesátiletý soudce může chápat věci kterým je mladý otevřený... Ale soudit musí podle práva.

Další důvod proč ne mladý soudce: Když v padesátých letech šli na vojnu i starší chlapi okolo třicítky, dělalo osmnáctiletým poddůstojníkům neskutečné potěšení, že na ně mohou řvát, že mají nad nimi navrch. Dneska zrovna píšu u sebe na blogu o tom, jak moc a role dokáží změnit chování člověka (http://blog.maly.cz/index.php?item=140). Fakt se nechci dočkat toho, že bude soudit nějaký pětadvacetiletý rychlokvaška padesátiletého chlapa a bude se mu snažit "ukázat, kdo má navrch!"

Datum:16.05.2003 10:41:46
Autor:Arthur Dent
Home page:http://blog.maly.cz

Pokud máš klasické vzdělání, tak víš, že Senát jako instituce vznikl v Římě a to slovo v latině je odvozeno od slova "senex", což je "stařec", vlastně Senát je taková "rada starších", která má korigovat excesy mladých.

I Indiáni měli "radu starších", nikoliv "radu mladých", popřípadě "radu všech".

Chápu tvůj radikalismus, sám jsem měl podobné názory, ale pak jsem nasbíral dost životních zkušeností (dost drastických) a teď už vím, že NEMÁŠ PRAVDU!

Datum:16.05.2003 10:28:36
Autor:Lukáš Mižoch
Home page:http://www.mizoch.net/eurostop/

Ano, ale takový šedesátiletý soudce např. nedovede pochopit některé věci, kterým je mladý přeci jen více otevřený. Znovu upozorňuji, že budoucí soudce musí projít čekatelstvím, takže stejně začně soudit až zhruba po třicítce, ale jedná se mi o princip. A i kdyby jen 0,01% osmnáctiletých bylo tak vyspělých, že by mohli být např. členy Parlamentu, mělo by jim to být umožněno. Také připomínám, že ženy kdysi nemohly ani volit. Dnes mohou a nepřipadá nám to nijak divné. Kdysi ženy nemohly sloužit v armádě, teď mohou. A já nevidím důvod, proč by např. v Senátu nemohl sedět dvacetiletý kluk. Rád bych zdůraznil, že můj úplně původní příspěvek byl zaměřen hlavně na Parlament (Sněmovna: 18let, Senát: 40 let), u těch soudců mi to ani tak nevadí (viz čekatelství).

Datum:16.05.2003 10:19:49
Autor:Arthur Dent
Home page:http://blog.maly.cz

Ještě na jednu věc jsem si vzpomněl. Malé dítě je kruté, dokáže ublížit, právě proto, že si nedovede představit co dělá.

Šibík psal, že největší strach ve válce v Africe měl z třináctiletých kluků s Kalašnikovem. Takový kluk klidně zastřelí člověka, protože si nedovede představit co dělá ("Zastřelím ho - a co má bejt?") a nedokáže domyslet důsledky svého konání.

Nikdo není schopen domyslet VŠECHNY důsledky toho co dělá, ale s věkem ta schopnost alespoň narůstá. Proto by konkrétně soudce měli dělat starší lidé. Howgh!

Datum:16.05.2003 10:15:11
Autor:Arthur Dent
Home page:http://blog.maly.cz

Vezmu to bod po bodu.

Základní právo ovlivňovat chod státu máš od osmnácti let - můžeš volit. Zákaz práce ženám je demagogický výlev, ovšem omlouvá tě Tvé mládí :)

Mladí nejsou omezováni proto, že jsou mladí. Jsou omezováni proto, že nemají zkušenosti a neví, co je pocit zodpovědnosti. "Mladý lékař" je sice svědomitý, ale než může léčit sám, musí se několik let učit v praxi, pak atestace...

Zkostnatělost: Rád si poslechnu, jak si šestnáctiletý představuje třeba řízení podniku, ale nepustím ho k tomu, pokud nejsem šílenec.

Na druhou stranu jsou mladí snadno ovlivnitelní kdečím, kdejakou módní vlnou. Ona určitá míra zkostnatělosti je dobrá...

Zkrátka: Mladí jsou dynamičtí, otevření novým názorům, radikální v rozhodnutích, nezkostnatělí, domnívají se o sobě že jsou bez předsudků - a právě proto NESMÍ být soudci! Soudce musí být vyrovnaný a zkušený člověk a i když uznávám, že něktěří osmnáctiletí mohou být takoví, 99,9% takových není.

Datum:16.05.2003 07:29:54
Autor:Lukáš Mižoch
Home page:http://www.mizoch.net/eurostop/

Mi mladí doktoři nevadí. :)

Ale k věci. Cítíš pokoru před tím zbavit někoho občanských práv. Dobrá. Ale pokoru před tím, že jsou základní občanská práva (možnost ovlivňovat chod státu) upírána mladým lidem jenom pro věk necítíš? Co třeba rovnou zakázat ženám pracovat? Jsou přece slabší konstituce, mají jen sedět doma.

Nesouhlasím s tím, aby byl někdo omezován jenom proto, že je mladý. To přece automaticky neznamená, že je špatný v tom, co dělá, ne? A mluvíte-li o zkušenostech: s věkem nastupuje i jistá zkostnatělost a neotevřenost jiným myšlenkám či názorům.

Nemám nic proti tomu, aby se mladí učili od starších, naopak to vítám, ale limitace věkem by měla být zakázána. Stát vynakládá velké úsilí na zrovnoprávnění mužů a žen, ale tohle přehání.

Datum:15.05.2003 23:37:51
Autor:David Bureš

pekne jsi to napsal. jeste dostat rozum a hlasovat v referendu ANO a budu te mit taky rad :))

Datum:15.05.2003 23:33:31
Autor:Arthur Dent
Home page:http://blog.maly.cz

Ackoliv ve veci EU jsou nase nazory diametralne odlisne, v otazce vekove hranice musim dat za pravdu Davidovi. V osmnacti je kazdy obrovsky geroj a vsechno by mohl delat. Kdyz si vzpomenu sam na sebe a na sve nazory...

Ovsem jak starnu, narusta ve mne jistota, ze svet neni tak jednoduchy, jak jsem ho videl v osmnacti, a taky se mi ponekud "zuzuji ramena". V osmnacti jsem vedel vsechno a na kazdy problem jsem mel jednoduche reseni, ted uz citim pokoru pred tim obrovskym poctem veci ktere nevim a zacinam domyslet dusledky svych rozhodnuti.

Je mi "jenom" tricet. Dovedu si predstavit, ze sedim v obecnim zastupitelstvu a rozhoduju o vystavbe nove bytovky nebo o pripojeni uradu na internet. Ale nedovedu si predstvit, opravdu ne, ze bych byl soudce a mel pravomoc nekoho treba zbavit obcanskych prav.

Nedovedu si to predstavit prave kvuli te pokore, kterou citim pred vsim tim vedenim a vsemi zkusenostmi, ktere musim jeste ziskat...

Doufam ze jsem to popsal dostatecne jasne.

Datum:15.05.2003 23:26:46
Autor:Pavel
Home page:http://sps.rivil.com

Soudce treba 25 let stary? Ne!

Soudce musi mit autoritu, nejenom vzdelani.

Zamyslel jsi se nekdy nad tim, proc vsichni uznavani manazeri jsou starsi? Proc televizni moderatori (na zapade) jsou starsi? Protoze vek zvysuje prirozenou (neformalni) autoritu.

A samozrejme jako vzdy a vsude - vyjimky existuji.

Datum:15.05.2003 23:17:17
Autor:David Bureš

o tom, zde nekdo pujde k maturite, rozhoduje predevsim on sam a ne jedna ucitelka, navic kdyz uz jde o propadania yvlocovani ci nepripousteni k maturite tak rozhoduje pedagogicka rada (za mne to tak bylo)

k cerstve dostudovanemu lekari bez praxe bych nesel. lekari maji atestace a musi mit praxi(vetsinou v nemocnici a pod dohledem zkusenejsich) a tyto atestace aby mohli mit svoji vlastni praxi

Datum:15.05.2003 23:11:07
Autor:Lukáš Mižoch
Home page:http://www.mizoch.net/blog/

Davide, učitelka ve škole zase rozhoduje, zda dotyčného pustí k maturitě. Tím také ovlivňuje život mladého člověka. Já jsem tedy nezaregistroval, že by některý student měl námitky proti některé z mých mladých kolegyň. Obdobně bych např. neměl problém jít se ošetřit k právě dostudovanému lékaři. Je to výraz určité důvěry v to, že ten člověk to umí. A limitovat to věkem (viz hlavně Senát), je kravina na entou. BTW, dovedeš si představit, že by současní mladí lidé byli dospělí až v 21 letech? Jak bys je ty tři roky navíc chtěl udržet na uzdě? :)))

Datum:15.05.2003 23:05:42
Autor:David Bureš

rikal jsem si, ze mi tu myslenkovou zkratku a s nadsazkou uvedene veky odpustis, neodpustil jsi :.) co nadelam

ucitelka ve 24 po vystudovai vysky vic nez ti 18ti leti, samozrejme, ze ucitelka s nejakou praxi bude lepsi nez ta bez, ale srovnavas nesrovnatelne jako soudce rozhodujes o osudech lidi a na to musis mit uz ukusenosti, ktere jen na skole neziskas

Datum:15.05.2003 22:49:37
Autor:Lukáš Mižoch
Home page:http://www.mizoch.net/blog/

Je vidět, že nejenom já, ale i euroblogista David rád manipuluje s fakty. Kdo dokáže vystudovat práva tak rychle, aby mohl v osmnácti soudit? :))) Nicméně, pokud na to má kvalifikaci (a já připomínám, že po právech budoucí soudce čeká ještě čekatelství), nevidím důvod, proč mít proti němu námitky. To bys taky mohl říkat, jak může učitelka ve 23 letech učit 18-leté čtvrťáky.

Datum:15.05.2003 22:44:06
Autor:David Bureš

věk sice ne, ale zivotni zkusenosti pomuzou a to dost. nevim jak jinak jsi schopny zabranit aby te ve 40ti nesoudil clovek kterymu je 18 a tece mu jeste mliko po brade. nez zacnou vykonavat tuto odpovednou praci maji moznost se pripravovat a ziskavat praxi ve svem oboru. nikdo jim nebrani

u poslancu bych souhlasil s vekem 21 let, obecne bych byl pro zvednuti hranice dospelosti na zminenych 21

Datum:15.05.2003 22:36:32
Autor:Lukáš Mižoch
Home page:http://www.mizoch.net/blog/

Já se domnívám, že to diskriminace je. Pouhý věk ještě z nikoho dobrého soudce neudělá. Nevím, kolik je Davidovi, ale mi osobně (pokud bych vystudoval práva) by to po skončení školy dost vadilo, kdybych nemohl vykonávat práci, na kterou se připravuji. A nejedná se jen o soudce, ale i o Parlament apod. Rozhodně si myslím, že je tímto porušována ústavou garantovaná rovnost práv.

Datum:15.05.2003 22:32:37
Autor:Lukáš Mižoch
Home page:http://www.mizoch.net/blog/

Mižochování (alias natahování, překrucování, doplňování či upravování pravdy) je celkem známý jev. Ale pro Davidův klid tedy změním záznam na blogu. Co třeba tohle: "Po návštěvě francouzského hlavního města se ze slovenského blogera stal euroskeptik. Naštěstí pak jel přes Belgii a Německo, a tam ho to přešlo." :)

Archiv

září 2002
říjen 2002
listopad 2002
prosinec 2002
leden 2003
únor 2003

březen 2003
duben 2003
květen 2003
červen 2003
červenec 2003
srpen 2003
září 2003
říjen 2003
listopad 2003
prosinec 2003
leden 2004

Odkazy

www.websky.cz

Návštěvnost

Ostatní

O pojištění.cz - vyberte si to správné pojištění a ušetřete peníze

Investiční životní pojištění

Kapitálové životní pojištění

Kapitálově důchodové pojištění

Pojištění úvěru

Dočasné životní pojištění

Stipendijní pojištění

Svatební pojištění

Penzijní připojištění

FWA

(Neklikat: movie gallery, pornoblog)