WebSky.cz
 
 Nesouhlasím s tím, co říkáš, ale do poslední kapky krve budu bránit tvé právo to říci. [Voltaire]
 

weblog o lidech, společnosti a internetu

Komentáře k článku - Nadpoloviční většina?

Datum: 17.06.2003 23:25:44
Autor: wec

hlasovani znelo ANO\NE ! Zadne treti NEVIM nebo ZDRZEL SE. Pocetni zakladna je tedy z mnoziny zucastnenych a ne vcetne tech , co nezvedli prdel nebo odjeli na chatu. Vysledek je tedy 77% ANO. TECKA. Moznost volit je pravo nikoliv povinnost a plati to logicky i na interpretaci vysledku.

Datum:17.06.2003 22:47:49
Autor:David Bureš

ja prohlasuji, ze nadpolovicni vetsina vsech volicu nebyla proti, ze vetsina tech co jim to neni u prdele a prisla je pro

narozdil od wency mam hodne proti tem, kteri se schovavaji za to, ze nevolit je taky volba. volba mozna, ale zbabela.

navic uvahy o polovinach ci 50% jsou naprosto scestny: 51% pro z 51% tech, co prisli je min nez 90% pro ze 40% tech co prisli

jako jeden z mala statu jsme to meli postaveny spravne,kdo chtel rozhodnou o nasi budoucnosti prisel, zbabelci a ignoranti zustali doma

btw: stekne nez tato debata me vic zaujalo to, ze vic nez 100000 lidi neumi udelat spravne krizek

Datum:17.06.2003 18:41:03
Autor:global.asa wenca
Home page:http://www.websky.cz

Alespoň na nečem se tedy shodneme :-D

Datum:17.06.2003 18:36:44
Autor:Lukáš Mižoch
Home page:http://www.mizoch.net/blog/

Já se obávám, že pan Špidla nejenomže neumí jasně mluvit, ale on snad ani jasně nemyslí... :~)

Datum:17.06.2003 18:28:35
Autor:global.asa wenca
Home page:http://www.websky.cz

Jasně, to nebylo myšleno jako napadání těch, kteří nešli k referendu. To znamenalo, že věty premiéra Špidly musí člověk vždycky filtrovat a doplňovat. On tím IMHO myslel, že volební účast byla 55 %, ne, že bylo nadpoloviční většina byla pro vstup, jen to neumí říct jasně. :-)

Datum:17.06.2003 18:07:23
Autor:XX

Tak s tim si dovolim nesouhlasit...mam pravo se zdrzet hlasovani, a pokud tak z nejakeho duvodu ucinim, neznamena to, ze nejsem "opravneny volic", a tudiz bych mela byt do celkoveho poctu zahrnuta! Jinak je to zamerne zkreslovani udaju...

Datum:17.06.2003 17:53:26
Autor:Lukáš Mižoch
Home page:http://www.mizoch.net/blog/

I tak je to možno interpretovat. Ovšem slovo "všech" má IMHO jednoznačný význam. :)

Datum:17.06.2003 17:50:39
Autor:global.asa wenca
Home page:http://www.websky.cz

Stejně tak jako europesimisté, kteří si nedokáží Špidlovu větu přeložit do obecné češtiny: Nadpoloviční většina obyvatel, kterým není členství v EU s prominutím u prdele.

Datum:17.06.2003 17:42:35
Autor:Lukáš Mižoch
Home page:http://www.mizoch.net/blog/

Vážený kolego, přečti si pořádně Eurostop. Já nenapadám referendum, pouze říkám (a už to tady opakuji jako ve zvláštní škole), že ANO neřekla více polovina všech obyvatel, jak tvrdil náš pan premiér v televizi, ale pouze nadpoloviční většina těch, co přišli. To je, oč tady běží. V žádném svém spotu nebo komentáři tady jsem platnost referenda nezpochybňoval. Ale eurooptimisté zřejmě čtou mezi řádky i to, co tam není. :)

Datum:17.06.2003 16:49:10
Autor:Pavel
Home page:http://sps.rivil.com

Rozzuri? Ja se vzdy usmeju, kdyz to slysim. Kdyz ctu noviny, kde jisty inzenyr pise: pro nebyla vetsina opravnenych volicu a proto.... Kdyz to vidim v internetovych diskuzich, kdyz to vidim konstatovane na europesimistickych strankach...

Nastesti oficialne prislo jedine - referendum by nemelo byt platne, protoze par euroskeptikum po nekolika mesicich doslo, ze nedostali stejne penez jako eurooptimiste.

Datum:17.06.2003 16:43:01
Autor:lummox

nekteri lide (zejmena z eurooptimistickeho tabora) si zrejme neuvedomuji (nebo nechteji uvedomit), ze pri jakemkoliv "binarnim" hlasovani, mate ve skutecnosti tri moznosti: "pro", "proti" a "zdrzel se". v referendu odpovida neucast posledne zminovane moznosti. pro tak bylo 77 procent zucastnivsich se a zaroven 42 procent vsech. je to jednoduche konstatovani skutecnosti a nikdo tu nerika, ze by kvuli tomu referendum melo byt neplatne. vazne by me zajimalo, proc kazda zminka o tomto jednoduchem faktu zastance unie tak rozzuri.

Datum:17.06.2003 16:22:22
Autor:Pavel
Home page:http://sps.rivil.com

pana Lukáše Mižocha. Tedy.

Muj minule zaslany komentar u toho zapisku byl urcen panu Lukasi Mizochovi (www.mizoch.net). Omlouvam se, ze jsem to tam jasne nedal najevo.

Doufam, ze vsichni muj komentar pochopi bez problemu i kdyz pisu bez hacku a carek (a krouzku). :-D

Datum:17.06.2003 16:06:37
Autor:Pavel
Home page:http://sps.rivil.com

Proc mam pocit, ze mas ze me nejaky komplex? :-D

Ano, logika a matematika jsou dva ruzne pojmy, coz rozhodne nevyvracim a NIKDE to netvrdim. Pokud rikam: "logika 0,55*0,77" tak je snad VSEM LIDEM S IQ>0 jasne, ze tim myslim logiku nazoru, ze kdyz pro bylo 77 procent z 55 opravnenych volicu, tak by jako vysledek referenda nemelo byt uznano ANO.

Pokusim se kvuli tobe priste vyjadrovat jasne. Nejlepe to rozdelim do jednotlivych clanku a ocisluji je, dobra?

Ja jen abys to pochopil...

BTW: Nevim vse. Proto jsem student - abych se ucil. Vzdat to a jit vytirat podlahu se mi nechce.

Datum:17.06.2003 15:15:51
Autor:Lukáš Mižoch
Home page:http://www.mizoch.net/blog/

Doplním nezbytné: "...pokud většina hlasujících..." :)

Datum:17.06.2003 13:44:48
Autor:XX

EU nam muze byt v necem prospesna, snad nam i pomuze nejake problemy vyresit...ale jine zase vstupem do EU pribudou ;)

Kazdopadne, pokud vetsina nejak rozhodla, meli by to ostatni respektovat...s tim souhlasim :)

Datum:17.06.2003 13:09:10
Autor:global.asa wenca
Home page:http://www.websky.cz

Ja ale netvrdim, ze mlcici mensina nemela ke svemu mlceni duvod. Ale pokud nekdo z jakehokoliv duvodu hlasovat nesel,

IMHO nema ted pravo kricet, ze hlasovani nedopadlo tak, jak si predstavoval. A jeste mene ma pravo ten kdo hlasoval podsouvat nejaky nazor skupine lidi, ktera zadny nazor v pravy cas nevyjadrila.

BTW - Taky se mi vladni kampan nezamlouvala, protoze podle me se snazila namluvit lidem, ze vstup do EU vyresi temer vsechny problemy, ktere ceska republika ma. Coz rozhodne neni pravda. EU nam muze byt prospesna, hodne prospesna, ale nase problemy za nas nevyresi. S tim si budeme muset poradit sami. O cemz nikdo z vlady radeji pred hlasovanim moc nemluvil.

Datum:17.06.2003 12:18:39
Autor:XX

Omlouvam se, nejak me zlobi pocitac :)

Datum:17.06.2003 12:12:50
Autor:XX

"Mlcici mensina" mela ke svemu mlceni zrejme nejaky duvod :) Taky jsem k volbam nesla, prestoze proti vstupu do EU v zasade nejsem...ale doslova me urazel zpusob, jakym nam Evropskou unii predkladali...chovali se k nam jako ke stadu "tupych" ovci. Pripadala jsem si jako ten oslik, co mu nekdo zamava pred nosem jetelickem a ocekava, ze se za nim hned rozbehne...

Datum:17.06.2003 12:12:10
Autor:XX

"Mlcici mensina" mela ke svemu mlceni zrejme nejaky duvod :) Taky jsem k volbam nesla, prestoze proti vstupu do EU v zasade nejsem...ale doslova me urazel zpusob, jakym nam Evropskou unii predkladali...chovali se k nam jako ke stadu "tupych" ovci. Pripadala jsem si jako ten oslik, co mu nekdo zamava pred nosem jetelickem a ocekava, ze se za nim hned rozbehne...

Datum:17.06.2003 11:49:13
Autor:global.asa wenca
Home page:http://www.websky.cz

To sice zamotal, ale nic to nemění na faktu, že vkládat názor do úst "mlčící většiny" (která byla v referendu naštěstí mlčící menšinou :-), je demagogie non plus ultra.

Datum:17.06.2003 11:33:53
Autor:miroslav.kucera
Home page:http://www.continue.cz

Sakra, zamotal jsem se do statistiky sam :-)

Datum:17.06.2003 11:24:16
Autor:Lukáš Mižoch
Home page:http://www.mizoch.net/eurostop/

Hups, velká chybička se vloudila. Davidovi se upřímně omlouváme. No dobře, to upřímně škrtám, stejně mi to nikdo nevěří. :)))

Datum:17.06.2003 11:01:10
Autor:global.asa wenca
Home page:http://www.websky.cz

Ten "demagog" tentográt nebyl David, ale já. Taky nečteš pořádně, Lukáši. Kromě toho, co se demagogie týče, kam se na Tebe hrabeme, nadpoloviční většino. ;-)

Datum:17.06.2003 10:11:42
Autor:Lukáš Mižoch
Home page:http://www.mizoch.net/eurostop/

Jistěže bych ho koupil. Sedm členů z deseti je nadpoloviční většina všech. :)

Datum:17.06.2003 10:07:47
Autor:miroslav.kucera
Home page:http://www.continue.cz

Lukasi, na svem blogu tvrdis toto:

"Je tedy zřejmé, že při 55,21% účasti hlasovalo pro vstup do EU pouze 42,69 % všech občanů. Tudíž slova o drtivé podpoře vstupu nejsou tak úplně přesná, více než polovina lidí pro vstup nebyla. Tím nechci tvrdit, že ta zbývající většina bylo proti, to rozhodně ne, ale nadpoloviční ANO to prostě nebylo."

Jak to, ze to nebylo nadpolovicni ANO? Mozna ne v celkovem ohledu na pocet moznych volicu, ale toto je prece _uplne_ irelevantni a nevim, jak jinak to lepe vysvetlit. Relevantni je jenom pocet lidi, kteri hlasovali a vysledek byl takovy, ze 77 procent reklo A.N.O.

KDybys zil v deseticlenne rodine a uvazoval o nakupu auta a ptal by ses clenu rodiny, zdali auto ano nebo ne. Sedm by byli pro, dva proti, ostatnim by to bylo jedno. Koupil bys to auto?

Datum:17.06.2003 10:04:59
Autor:Lukáš Mižoch
Home page:http://www.mizoch.net/eurostop/

Tím pádem Špidlovo tvrzení, že drtivá většina obyvatel (zdůrazňuji to slovo; ne lidí, co přišli k volbám, ale obyvatel!) se vyslovila ANO. A to prostě není pravda.

Datum:17.06.2003 10:01:46
Autor:miroslav.kucera
Home page:http://www.continue.cz

Lukasi, ale proc to konstatujes? Co vyplyva z faktu, ze pro vstup hlasovalo jenom 42% procent obyvatel? Absolutne nic. Pises snad na svuj blog veci typu "dneska vyslo slunce", ci "voda je opravdu tekuta"?

Datum:17.06.2003 09:53:30
Autor:Lukáš Mižoch
Home page:http://www.mizoch.net/eurostop/

Logika a matematika jsou dva ruzne pojmy. Predpokladal bych u studenta vyssi znalosti.

Datum:17.06.2003 09:51:11
Autor:Lukáš Mižoch
Home page:http://www.mizoch.net/eurostop/

Mirečku, přečti si pořádně inkriminovaný článek na Eurostopu:

"Je tedy zřejmé, že při 55,21% účasti hlasovalo pro vstup do EU pouze 42,69 % všech občanů."

Já pouze konstatuji, že pro nebyla nadpoloviční většina "všech občanů". Já se nehádám o platnosti referenda. Pouze to konstatuji. Nic víc.

Datum:17.06.2003 09:50:38
Autor:Pavel
Home page:http://sps.rivil.com

No, Lukasi... ty mas co rikat :-D

Faktem je, ze ta logika 0,77*0,55 se mi vazne libi. Vzdy se jen smeju, jak se nekdo takto muze ztrapnovat (viz muj blog)

Datum:17.06.2003 09:34:19
Autor:miroslav.kucera
Home page:http://www.continue.cz

Jak to, ze nehlasovala PRO nadpolovicni vetsina? 55% procent se ti nezna nadpolovicni vetsina?

Musis pocitat JENOM ty lidi, kteri k tem volbam SLI a ne ty, kterym to bylo UPLNE JEDNO a radeji zustali DOMA. Pokud je ale pocitas, pak ses neuveritelnej demagog.

Datum:17.06.2003 09:14:40
Autor:Lukáš Mižoch
Home page:http://www.mizoch.net/eurostop/

"Čekal jsem, kolik si po víkendovém referendu přečtu tvrzení, že my co jsme hlasovali ANO, jsme vlastně zavlekli národ proti jeho vůli do Evropské Unie."

Smím vědět, kde se takové tvrzení na Eurostopu vyskytuje? Jediné, co jsem napsal, bylo, že pro vstup nehlasovala nadpoloviční většina všech občanů. Rozhodně ale nikde netvrdím, že by zbytek byl proti EU nebo že ti, co hlasovali pro vstup, národ někam zavlekli.

Davide, než zase začneš něco tvrdit, přečti si pořádně, co druzí napsali...

Archiv

září 2002
říjen 2002
listopad 2002
prosinec 2002
leden 2003
únor 2003

březen 2003
duben 2003
květen 2003
červen 2003
červenec 2003
srpen 2003
září 2003
říjen 2003
listopad 2003
prosinec 2003
leden 2004

Odkazy

www.websky.cz

Návštěvnost

Ostatní

O pojištění.cz - vyberte si to správné pojištění a ušetřete peníze

Investiční životní pojištění

Kapitálové životní pojištění

Kapitálově důchodové pojištění

Pojištění úvěru

Dočasné životní pojištění

Stipendijní pojištění

Svatební pojištění

Penzijní připojištění

FWA

(Neklikat: movie gallery, pornoblog)