WebSky.cz
 
 Nesouhlasím s tím, co říkáš, ale do poslední kapky krve budu bránit tvé právo to říci. [Voltaire]
 

weblog o lidech, společnosti a internetu

Komentáře k článku - Proč nezakazovat potraty

Datum: 24.06.2003 17:45:34
Autor: global.asa wenca
Home page: http://www.websky.cz

Jasneze to neni nic moc. Tece u toho krev, takze to jako z pohadky nebude. Ale stejne mi pojem ctvrceni deti prijde ucelove a na city hrajici. To je ale vec pohledu.

Musim se priznat, ze Hnuti pro zivot nemam rad - treba proto, ze prohlasuji hormonalni antikoncepci za abortivni. Proto jsem tak alergicky na pojmy z jejich repertoaru. I kdyz v pripade potratu maji castecne pravdu.

Datum:24.06.2003 17:06:58
Autor:XX

http://gyn.cz/tree.php?up=112

Rekla bych, ze v tomto odkazu je to popsane temer stejne, jen trochu takticteji...

Datum:24.06.2003 16:48:33
Autor:XX

V rychlosti jsem na to mrkla, ale moc moudra z toho nejsem...kazdopadne to asi nebude nic prijemneho ani pro jednu ze zucatnenych stran :)

Datum:24.06.2003 16:41:44
Autor:global.asa wenca
Home page:http://www.websky.cz

Četl jsem jich víc, ale rychle vyhrabu tyhle tři linky:

http://www.sexus.cz/hledej/kyretaz.html

http://www.9mesicu.cz/tehotenstvi/ukoncenitehotenstvi.html

http://gyn.cz/tree.php?up=112

Datum:24.06.2003 13:57:57
Autor:XX

http://prolife.cz/distribuce/ukazky/metody.pdf

"Kyretáž: Přes roztažené děložní hrdlo se do dělohy vsune plastická trubička s ostrým hrotem. Je připojena na silnou vývěvu, podobnou odsavači, ale s 29krát silnějším účinkem. Vývěva roztrhá dítě na kousky a vysaje do nádoby. Poté se do dělohy vsune kyreta (ocelový nůž zakulaceného tvaru), aby se vyškrábala placenta a zbytky dítěte. Krvácení je obvykle velmi silné."

Je to z textu Hnutí pro život ... možná je to psané poněkud emotivně, ale pokud si v textu zaměníš slovo "dítě" (což by snad mohlo být trochu zavádějící a diskutabilní) za "plod", tak to pravděpodobně nebude tak úplný blábol...

Nebo máš někde jiný popis, jak se ta "kyretáž" vlastně provádí???

Datum:24.06.2003 13:03:59
Autor:XX

Dobre, dobre, o tom ctvrceni ditete jsem cetla na nejakych "nabozenskych" strankach, ktere jsou zasadne proti potratum, snad je to prehnane...ale ten cisarsky rez, o kterem mluvis, je ta druha varianta, kterou jsem popsala. Ta se Ti nezda drasticka?

Datum:24.06.2003 12:04:43
Autor:global.asa wenca
Home page:http://www.websky.cz

Miniinterupce se provádí do 8. týdne těhotenství. od 8. do 12. týdne se provádí kyretáž (výškrab). Ani při jednom z nich k žádnému "čtvrcení dítěte" nedochází. Dvanáct týdnů je hranice, po které lze uměle ukončit těhotenství pouze ze závažných zdravotních důvodů (je-li ohrožen život ženy nebo je prokázáno těžké poškození plodu nebo je plod neschopen života).

Absolutní hranice při které lze interupci provést, je 24 týdnů. V období mezi 12 a 24 týdnem se tuším používají tzv. Abortovy kleště, podporované prostaglandiny (léky usnadňují evakuaci obsahu dělohy během potratu). V nutných případech císařský řez. Takže opět žádné "čtvrcení dítěte".

Ani tak není potrat nic co by se nám mělo líbit, ale mluvit o čtvrcení dětí, aplikováno na české poměry, mi příjde precejen zbytečně přehnané.

Jinak jsem rád, že v tom zásadním spolu souhlasíme - potraty nezakazovat, ale omezovat jejich počet jinými prostředky.

Datum:24.06.2003 11:33:44
Autor:XX

Vubec netvrdim, ze je spravne potraty zakazovat...jen kdyz si to predstavim, tak mi to pripada jak z hororu... A k tomu odsati...to je pouze miniinterupce...kdyz je ten plod vetsi, uz to neni mozne...

Datum:24.06.2003 11:18:58
Autor:global.asa wenca
Home page:http://www.websky.cz

Ano, to je zásadní otázka. Odkdy je člověk živá bytost? Existuje na ní mnoho odpovědí. Právnící ti řeknou, že člověk se stává lidskou bytostí s činností mozku, Někteří lékaři, že okamžikem početí, jiní lékaři že pár týdnů od početí. Každý ti to nějakým svým způsobem zdůvodní.

Co se způsobu provedení týče, existuje mnoho metod. U nás se IMHO nejčastěji používá odsátí obsahu dělohy. V děloze z lékařského hlediska není dítě, ale zárodek, který se nijak nečtvrtí. To si možná pleteš s metodou pletacích jehlic, používané svíčkovými bábami za první republiky. Cest jak úmyslně potratit je samozřejmě víc. Matky z primitivních národů si třeba pomáhají k potratu třeba tím, že skáčou z výšky na tvrdý podklad. atd. atd.

Souhlasím s tím, že potrat je hrozná věc. ALE - když ho zakážeme, nic tím nevyřešíme. Ty ženy, které z nejrůznějších důvodů dítě nechtějí, si k potratu stejně cestu najdou. Když ne nějakou holandskou loď, tak nějakou tu svíčkovou bábu, což představuje mnohem vyšší zdravotní rizika.

Tím nechci říct, že bychom měli mlčet o problematice potratů. Naopak, diskutujme co nejvíce. Potrat je obrovským morálním i etickým problémem. A proto diskutujme. Ale nezakazujme.

Datum:24.06.2003 11:13:35
Autor:XX

Emocni natlak? To bylo jen konstatovani faktu...

Datum:24.06.2003 10:43:19
Autor:-bda-

S tímhle naprosto souhlasím.

Pro XX: Hm ... to ale nejsou žádné argumenty, ale pokus o emoční nátlak ...

Datum:24.06.2003 09:34:28
Autor:XX

A co otazka od kdy je clovek ziva bytost? Od porodu nebo od poceti? Vis, jak se dela potrat? To dite se v deloze rozctvrti a po kouskach se vytahne a nebo se rozrizne deloha, vytahne se cele a necha se venku umrit...

Archiv

září 2002
říjen 2002
listopad 2002
prosinec 2002
leden 2003
únor 2003

březen 2003
duben 2003
květen 2003
červen 2003
červenec 2003
srpen 2003
září 2003
říjen 2003
listopad 2003
prosinec 2003
leden 2004

Odkazy

www.websky.cz

Návštěvnost

Ostatní

O pojištění.cz - vyberte si to správné pojištění a ušetřete peníze

Investiční životní pojištění

Kapitálové životní pojištění

Kapitálově důchodové pojištění

Pojištění úvěru

Dočasné životní pojištění

Stipendijní pojištění

Svatební pojištění

Penzijní připojištění

FWA

(Neklikat: movie gallery, pornoblog)