WebSky.cz
 
 Nesouhlasím s tím, co říkáš, ale do poslední kapky krve budu bránit tvé právo to říci. [Voltaire]
 

weblog o lidech, společnosti a internetu

Komentáře k článku - Daň z příjmu zaměstnance

Datum: 30.11.2003 20:47:23
Autor: XX

Mily kluku, je od Tebe kazdopadne pekne, ze se odvodum nevyhybas, nicmene, jak sam pripoustis, take "danove optimalizujes". Nic proti tomu, jako zivnostnik bych to take delala. A pokud jsem napsala "minimum" opravdu jsem nemyslela minimum stanovene zakonem, nybrz minimum ve srovnani s nami zamestnanci. Je rozdil, jestli odvedes dva platy za rok (jak jsi uvadel), nebo jestli Ti takovy jeden prumerny plat strhnou kazdy mesic.

Datum:30.11.2003 19:10:55
Autor:kluk

Milá XX, jen hloupý živnostník bude na sociálku odvádět skutečné minimum. Z výše příjmů se mu totiž počítá nemocenská (ještě jsem nezjišťoval, jak o ni mám žádat), podpora v nezaměstnanosti (ukončit živnost je strašně byrokraticky náročné, takže jsem se taky ještě nezabýval tím, jak o podporu případně požádat) a důchod.

Mimochodem, sociálka a zdravotní pojištění pro OSVČ není zase nějak zvlášť velká pálka. U sociálky + důchodového + nemocenské je to 11,9 procent z příjmu (35 % z příjmu základ, 34 % ze základu pojistné) a u zdravotního 4,725 procent z příjmu (35 % z příjmu základ, 13,5 % ze základu pojistné).

Člověk nemusí s účetnictvím nějak zvlášť kouzlit a může díky odpočtům a nákladům opravdu tu odváděnou částku snížit. Například mně se i se školným vyplatí studovat déle, právě kvůli úsporám na daních a pojistném. Navíc, takhle "optimalizované" peníze se neztratí -- člověk je musí někde utratit, čímž státu platí DPH, spotřební daně a dává práci dalším lidem.

Nevím, jak skuteční podnikatelé, ale ti, kteří se pohybují kolem mě, obvykle platí více než minimální odvody. U mě to letos udělá dva platy a níž se nedostanu. Je to jako by zaměstnanci někdo sebral jeden plat před dovolenou a jeden před Vánocemi.

Živnostník, který se s odvody smíří, není existenčně nucen podvádět.

Datum:29.11.2003 21:14:22
Autor:XX

kluk: "Neříkejte mi, že tolik lidí je natom tak špatně, abychom museli platit tak moc."

Jasne ze na tom neni tolik lidi tak spatne, ale v podstate to vsechno tahnou zamestnanci, podnikatele odvadi minimum :(

Datum:29.11.2003 19:36:06
Autor:miroslav.kucera
Home page:http://www.continue.cz

Proc by mel clovek platit za recept? Na recept by mely byt psany leky, ktere nejsou cloveku bezne dostupne. Proc tedy jeste platit za jejich vydani?

Samozrejme, pokud lekare napise na recept paralen, tak je to chyba.

Datum:29.11.2003 18:04:55
Autor:kluk

Jsem pro, aby se běžné léky platily přímo v lékárně (sociálně slabí, ať na ně dostanou podporu), a jsem pro, aby se v lékárně platilo za recept.

Čím víc peněz vydají lidé (vydám) přímo, tím více si uvědomí(m), že neexistuje nic jako pečená kuřata zadarmo. Krom toho by se tím mohla zjednodušit administrativa zdravotních pojišťoven.

Mimochodem, nejnižší sazba zdravotního pojištění dosahuje dvojnásobku komerčního zdravotního pojištění pro nerizikové cesty do zahraničí. Samozřejmě chápu, že z toho nejsou placeni dlouhodobě nemocní a podobně, ale kolik procent z vybraného pojistného jde tím směrem?

Totéž se týká sociálního pojištění. Těch 32 procent znamená, že tři pracují na jednoho (ale spíš dva, protože se sociální podpory se neplatí daně a sociálku a zdravotní platíte minimální). Neříkejte mi, že tolik lidí je natom tak špatně, abychom museli platit tak moc.

Datum:29.11.2003 00:51:02
Autor:sykorka

to wenca 16.33: To uz jsem kdesi kdysi cetla... Ale souhlasim, spousta lidi se necha velice snadno osalit podobnymi nesmyslnymi argumenty.

Datum:28.11.2003 20:32:50
Autor:miroslav.kucera
Home page:http://www.continue.cz

global.asa wenca --> ano, termin "zdravotnictvi zdarma" je nesmyslny.

Datum:28.11.2003 19:11:53
Autor:XX

David: Jinymi slovy, jestli to zaplatis na danich (v tomto pripade presneji na zdravotnim pojisteni) nebo pozdeji primo v lekarne je v konecnem dusledku jedno. Stejne Ti ty penize vytahnou z kapsy a skonci v kapse nekoho jineho (v tomto pripade v dividendach akcionaru farmaceutickych firem). Takze jediny zpusob, jak tomu zamezit je zasahnout primo u zdoje, tedy regulovat trh (nemyslim obecne, ale urcite by to podle moho nazoru bylo na miste v oblastech, ktere svou cinnosti primo zasahuji do verejneho sektoru, napriklad ty farmaceuticke firmy). Leky a zdravotnicky material rozhodne neni spotrebni zbozi, aby mohla fungovat regulace trhu formou nabidka-poptavka, chci rict u leku se nerozhodujes, co Ti vyrobek nabizi a kolik jsi ochotny za takovy vyrobek zaplatit, proste ho potrebujes a nemas na vyber.

Datum:28.11.2003 18:58:26
Autor:XX

David: Zrovna ale to vcera zminovane nezasahovani statu a absence jakekoli regulace je politika pravicovych stran.

Datum:28.11.2003 18:05:13
Autor:David Bures

jinak nikomu nebranim aby sel delat do stejneho oboru

Datum:28.11.2003 18:04:28
Autor:David Bures

vzhledem k tomu, ze jsi volila CSSSD, tak mas co si zaslouzis

Datum:28.11.2003 17:26:58
Autor:XX

Davide, zapomnel jsi na to, ze Tvuj obor je vubec v prumeru momentalne nejlepe financne hodnocen (podle statistik), takze se v zadnem pripade neda rici, ze ostatni, co maji nizsi plat a jsou z jinych (v tomto pripade to znamena ze vsech ostatnich) oboru, jsou mene schopni!

A nezlob se, ale v tomto Tvem vyjadreni je docela dost velka mira arogance.

Ale jinak stejna danova sazba pro vsechny by se mi taky libila :))

Datum:28.11.2003 17:04:55
Autor:global.asa wenca

miroslav.kucera> I ja jsem proti poplatkum za recept, pokud maji byt jedinym opatrenim. Nelibi se mi ale zpusob argumentace o "zdravotni peci zdarma", ktery jsem v souvislosti s onim poplatkem zaslechl. Termin "Zdravotni pece zdarma" je demagogie.

Datum:28.11.2003 16:53:10
Autor:David Bures

myshpa: primem prijmu se porad jeste offshore nevyplati, to jsem si uz zjsitoval :)

resenim je take prace na ZL pro stavajiciho zamestnavatele, s cimz za prvni musi zamestnavatekl souhalsit a za druhy je to cernota, po ktere jde UP a taky se to vypalti jen za urcitych podminek

muzu poskytnout take vzorecky pro vypocet, navic Hurvinek chce zavest minimalni odvody, takze bych prisel o zamestnanecky pomer a zase tolik neziskal, kdybych to nahodou chtel udelat

Datum:28.11.2003 16:49:15
Autor:miroslav.kucera
Home page:http://www.continue.cz

I ja jsem proti zvysovani poplatku za recept. Snad snad platim nejake zdravotni pojisteni, a to docela nemale. Jestli VZP nema leky, tak se ma naucit hospodarit a neproplacet paraleny.

Datum:28.11.2003 16:42:35
Autor:myshpa

moje oblibena hlaska:

dan = pokuta za spatne vedeny ucetnictvi

resenim je offshore, panove :)

Datum:28.11.2003 16:33:19
Autor:global.asa wenca

Ano, souhlas s Ronym - stop prerozdelovani. Prerozdelovani je dobre pouze na to, ze stat muze vytvaret umelou zamestnanost. Jenomze vetsina nasich obcanu si proste nechce uvedomit, ze tahle socialni spravedlnost po cesku je vyjde v konecnem souctu mnohem draz.

Napr. nase zdravotnictvi - kdyz nedavno ministrine souckova prohlasila, ze chce vybirat ?desetikorunu? za recept, zvedla se vlna odporu. Ponejvice byly slyset argumenty o zdravotni peci zdarma. Copak ti lidi nechapou, ze zdravotni pece zdarma neni, nebude a nikdy nebyla? Ze si ji nemalou castkou platime my vsichni? Kdyz pak vlada schvalila investici 6ti miliard korun na zachranu nemocnic, nikdo ani nepipl. Ach jo...

Datum:28.11.2003 16:15:08
Autor:rony

tiez ma to stve. o par dni, dostanem dve vyplaty naraz.

tym sa hned dostanem do ineho pasma a v podstate pridem o polovicku jednej vyplaty a namiesto dvojnasobku mi na ucet pribudne len jedan a pol nasobok.

je mi z toho zle, pretoze viem, ze neovplyvnim ani taku malickost ako prednostne smerovanie toho rozdielu podla mojej predstavy o socialnej, kulturnej vypomoci zarabajucej vacsiny tym nezarobkovym sferam.

A to ani nehovorim o chceni naozaj manipulovat s ciastkami, ktore odomna pyta stat, bud v smere adresovania ale aj v moznostiach ake maju podnikatelia - ak sa podnikatel pred silvestrom rozsupne v investiciach, preco to iste nemoze zamestnanec? Ked podnikatel investuje do poistenia, chcem to aj ja. Ked sa rozhodnem investovat do velkorysejsieho dochodkoveho programu, preco nie aj ja. Ale za podmienky, ze sa danove zatazenie adekvatne zmensi, aby som castou platu mohol manipulovat svojim uvazenim - ved: cast mojho platu prenesene ide na moje socialne zabezpecenie a dochodkove zabezpecenie.

Fakt, ze znacna cast obyvatelstva nie je schopna si samostatne oddelit cast platu na taketo veci by uz podla mna nemalo stat zaujimat. Ak su niektori objektivne neschopni, su tu nadacne fondy a ich argumentacne schopnosti, asi sa dam ukecat aby cast platu isla trvalym prikazom napr. na nadacie starajuce sa o socialne slabe skupiny obyvatelstva, za istych podmienok samozrejme (napr. preco by tato cast obyvatelstva mala mat akekolvek naroky na ubytovanie, ze ano..)

A teraz do mna kopnite, do takeho hajzla pravicackeho ;-)

Datum:28.11.2003 15:22:51
Autor:johnny

V čem je problém, jsem pochopil až po přečtení příspěvku pana Kučery. Možná proto, že je pátek. :/

Datum:28.11.2003 14:57:20
Autor:mudd
Home page:http://mudd.wz.cz

Zatím nejčtivější článek na téma daně (IMHO) je tenhle: http://www.cepin.cz/cepin/asp/clanek.asp?id=19uLN9UxBpdC

Datum:28.11.2003 13:13:30
Autor:David Bures

>autor clanku asi nikdy nezazil prumernou nebo nizsi

> zivotni uroven, jinak by nepsal takove odmerene a

autor si i na ksloe privydelaval brigadami, protoze mu NIKDY NIKDO NIC zadarmo nedal

> ale nazyvat "schopnejsimi" zlodejicky, podvodniky a

> vychcnanky, kteri ziji z konexi a maji vyslapanou

> cesticku od nekoho jineho, je urazka ostatnich poctive

takovi lide pravdepodobne vubec neplati dane a neni o nich tudiz rec

a ti co nejsou za svoji praci patricne odmenovani maji moznost jit jinam

a nechapu proc by ti co vydelavaji vic svoji pili a schopnostmi meli byt trestani za to, ze jini jsou sice schopni ale neoceneni. nebylo by lepsi, aby takovy nedoceneny clovek neco udelal se sebou nez se dozadoval sebrani penez druhym?

>uroven tohoto blogu jde dolu...

doporucuji prestat cist a nebo zacit psat :)

Datum:28.11.2003 13:05:01
Autor:neni dulezite

autor clanku asi nikdy nezazil prumernou nebo nizsi zivotni uroven, jinak by nepsal takove odmerene a naprosto zcestne veci. ne vsichni maji to STESTI byt odmeneni v plne kvalite za to, co odpracuji. nazyvat lidi s vyssim vydelkem "schopnejsimi" je naprosto nechutna ignorace a opovrhovani ostatnimi. to, ze ma pan autor nadprumerny plat, je mozna jeho pili a poctivosti, ale nazyvat "schopnejsimi" zlodejicky, podvodniky a vychcnanky, kteri ziji z konexi a maji vyslapanou cesticku od nekoho jineho, je urazka ostatnich poctive (a casto mnohem tvrdeji) pracujicicih lidi. uroven tohoto blogu jde dolu...

Datum:28.11.2003 12:11:37
Autor:E. Hlava
Home page:http://www.hlava.net

No jo, Davide, to je mizérie, taky mě to sere. Ale co s tím lze dělat? Nic. Nebo začít podnikat na vlastní triko a optimalizovat daně tak, abys toho platil co nejméně. Jde to, je to legální (etické už moc ne), ale dá to práci. :-)

Datum:28.11.2003 11:36:54
Autor:David Bures

mira: diky za upozorneni, opravil jsem

Datum:28.11.2003 11:18:26
Autor:miroslav.kucera
Home page:http://www.continue.cz

Uz dlouho rikam, ze progresivni dan je svinarna nejvetsiho kalibru. Nekde v diskusi v TV jsem slysel odpoved politika na dotaz moderatora na progresivni dan. Politik odpovedel:

"Ale pane redaktore, ti, co vice vydelavaji, musi prece zaplatit vyssi dan. A proto je tady ta progrese. Spravedlnost musi byt".

To jsem sel do kolen! Ti, co vydelavaji vice, samozrejme plati vetsi dan. 20% z 20 tisic je vice nez 20% z 10 tisic.

Nevim, jestli byl politik tak blby nebo naopak prechytraly. Progrese neznamena nic jineho nez to, ze ti, co vydelaji vice, zaplati procentualne mnohem vice --> zbude jim mene penez. A JA SE PTAM PROC?

Rovna danova sazba je jedina spravedliva (rovna dan je nesmysl: dan = castka, kterou zaplatite).

Datum:28.11.2003 10:20:52
Autor:David Bures

trosku jsem tu formulaci poupravil, aby to bylo jasnejsi

Datum:28.11.2003 10:18:12
Autor:David Bures

trestem nazyvam prograsivni navyseni u vyssich prijmu, naopak za spravedlivou povazuji rovnou dan

Datum:28.11.2003 10:03:21
Autor:Lounly

Ale ano, to jsou znama fakta. Trosku me trapi, ze nazyvas dan trestem - v minulych prispevcich jsi se ohanel tim kolik dobra delas pro potrebne tim, ze do verejnych rozpoctu prispivas tak, jak prispivas a dnes? Ja vidim rovnou dan jako spravedlivou.

To co tu mame dnes je skutecne demotivujici. A v te tabulce to vypada opravdu priserne!

Archiv

září 2002
říjen 2002
listopad 2002
prosinec 2002
leden 2003
únor 2003

březen 2003
duben 2003
květen 2003
červen 2003
červenec 2003
srpen 2003
září 2003
říjen 2003
listopad 2003
prosinec 2003
leden 2004

Odkazy

www.websky.cz

Návštěvnost

Ostatní

O pojištění.cz - vyberte si to správné pojištění a ušetřete peníze

Investiční životní pojištění

Kapitálové životní pojištění

Kapitálově důchodové pojištění

Pojištění úvěru

Dočasné životní pojištění

Stipendijní pojištění

Svatební pojištění

Penzijní připojištění

FWA

(Neklikat: movie gallery, pornoblog)