Koupili jsme si kočárek od firmy Patron Bohemia s tím, že budeme podporovat českého výrobce. Jak jsme byli bláhoví. Takovou chybu už nikdy neuděláme. Po zkušenostech s tímto kočárkem od firmy Patron Bohemia můžu říct jediné: šmejd, zmetek. A pro jistotu hned ze začátku: vyhněte se i prodejnám Puntanela (zkušenosti nabyté v prodejně Puntanela v OC Vaňkova, Brno).

Ale popořadě.

Během 7mi měsícu užívání kočárku se nám na něm vyskytly tyto vady:

  • vytržené druky u tašky (2x)
  • zpuchřelá duše u ventilku – nebyl to defekt – ta duše byla prostě vadná
  • polámané brzdičky
  • kočár začal táhnout na stranu
  • opět polámané brzdičky

Každá reklamace, znamenala více než dva týdny bez kočárku (občas se sešlo vad více – taška + duše, zatáčení + brzdičky – ale v par. 622 odst 2. občanského zákoníku se mluví o opakovaných vadách ne o opakovaných reklamacích). V obchodě Puntanela to funguje tak, že posílají reklamace jednou za týden – ve středu. Takže může trvat skoro týden než to pošlou, a další týden než se to vrátí. Jak je rodičům dítěte bez kočárku si dokážete jistě představit.

Při poslední reklamaci (2 vady zaráz) jsme požadovali vrácení peněz, to nám bylo v obchodě Puntanela odmítnuto, že musí kočárek poslat výrobci (Patron Bohemia). Dnes (6.11.) mi paní vedoucí (Renata Železná) po urgenci emailem volala, že v Patronu kočárek opraví a pošlou zpátky, nejdřív ovšem 12.12. 12.11. a pokud se mi to nelíbí, tak se mám soudit.

Obchod Puntanela zastává zřejmě názor, že je lepší obhajovat špatné výrobky a šmejdy, než se postarat o spokojenost zákazníka. Jejich přístup mě utvrdil v jednom. Další kočárek, který jsem chtěl koupit místo šmejdu od Patronu Bohemia, si určitě nekoupím u nich.

Takže momentálně chystám podklady pro ČOI a podle jejich vyjádření zvážím další postup.

Update: můj postup je podle ČOI naprosto legitimní, při opakovaných závadách mi musí prodejce (PUNTANELA) vrátit při odstoupení od smlouvy peníze, bez ohledu na jejich vztahy s výrobcem.

Update 2: Volala mi paní vedoucí z Puntanely (Renata Železná), říkal jsem si že se chce třeba domluvit, ale evidentně ji spokojený zákazník opravdu nezajímá a chtěla jen opravit datum opravy, které mi sdělila.

Poslal jsem tento můj popis problémů samozřejmě i do Puntanely, pokud se vyjádrří, rád jejich opdověď zveřejním.

Update 3: Při návštěvě manželky v prodejně s právničkou, ji dobře informované prodavačky odmítli dát kontakt na někoho odpovědného kdo to může, kromě paní vedoucí, která tam nebyla, řešit. Prý to řešíme emailem a telefonicky tak to s námi nesmí řešit ony. Podle jejich vyjádření to vypadá, že paní vedoucí z Puntanely dělá ublíženou. Ona je přece ta, která se to snaží vyřešit. Dále se manželka dozvěděla, že to jednou řeší ona, jednou manžel … na to už musela regovat právnička s tím, že jim přeci do toho nic není – chování opravdu na úrovni. Je vidět, že komunismus v chování paní vedoucí se přesouvá i na podřízené. Kde jsem to jen slyšel náš zákazník náš pán? Asi v nějaké pohádce. A dozvěděli jsem se opakovaně další výmluvu: zboží bylo v komisi. Tak nějak nechápu proč celou dobu řešili reklamace šmejdu od Patronu v Puntanele a proč máme paragon právě od Puntanely.

Prozatimní shrnutí: kočárek je šmejd, který má prokazatelné, opakované a reklamované vady. Puntanele v zastoupení paní vedoucí z brněnské prodejny se k problému neumí postavit čelem a udělat to, co jim ukládá zákon. Vedení Puntanely (provozovatel Modulshop Zličín spol. s r.o. IČ: 26723689 DIČ: CZ 26723689) se zatím k problému nevyjádřilo – paní vedoucí (Renata Železná) to nejspíš tutlá doma na Moravě. Pan Tomáš Pejsar, z oddělení péče o zákazníky zatím neodpověděl.